Про кіберестетику в показі Thierry Mugler та виняткову роль дебютної появи робота у фільмі «Метрополіс»

Мистецтво
16.02.2024
ТЕКСТ: Андрій Доценко
ПОДЕЛИТЬСЯ
Вплив кінематографа на моду
ПОДЕЛИТЬСЯ

Допремʼєрні покази сиквелу кінокартини «Дюна: Друга частина» за культовими романами Френка Герберта захоплюють масштабністю та фантастичними появами знаменитостей. Цього разу на допремʼєрному показі Зендая зʼявилася в архівному костюмі Cyborg Thierry Mugler 1995 року. Кольє Bulgari обрамило фантасмагоричний костюм, додавши розкоші. 



01 00
ПОДЕЛИТЬСЯ

Осінньо-зимова колекція Thierry Mugler 1995 року виокремлювалася винятковим футуристичним поглядом дизайнера та перформансом, створеним навколо одягу. Показ навіть завершився живим концертом співака Джеймса Брауна, чиї фірмові крики були вкраплені в динамічний саундтрек, який миттєво переходив від хаосу до класики. Найбільш знаковим був дебют костюма Cyborg. До цього він роками експериментував з металевими нагрудниками та футуристичними фантазіями, черпаючи натхнення у таких художників, як Хадзіме Сораяма. 



01 00
ПОДЕЛИТЬСЯ

Поява футуристичної естетики, зокрема уявлення роботів і кіборгів, в моді, беззаперечно, спричинена виникненням цього явище в кінематографі. Вперше робот зʼявився в культовому німецькому німому кіно «Метрополіс» 1927 року режисера Фріца Ланга. Сам термін «робот» придумали за кілька років до початку зйомок кінокартини: він уперше фігурує в п'єсі чеського письменника Карела Чапека «Р.У.Р.». 1921 року. Художник Вальтер Шульц-Міттерндорф створив для головної героїні «Метрополіс» Марії костюм із спеціального легкого пластику, який твердів на повітрі. Щоб костюм повторював контури тіла акторки Брігітти Гельм, їй доводилося кілька годин сидіти нерухомо. Акторка згодом зізнавалася, що працювати в костюмі було дуже боляче, адже ві натирав у частинах згину кінцівок. 



01 00
ПОДЕЛИТЬСЯ
ПОДЕЛИТЬСЯ
На сайте доступны аудиозаписи статей, подкасты и рекомендации стилистов в аудио-формате. Такие материалы отмечены соответствующим знаком(слева).